Półprzezroczyste fotografie to metafora refleksji autorki na temat rozpadu materii i mechanizmów jej przekształcania w nowe obiekty. Półprzezroczyste struktury, niczym delikatne warstwy wspomnień, różnią się między sobą, widoczne częściowo, zakrywają pęknięcia materii i barwy – jedna przez drugą. Struktury to płaskie obiekty, zbudowane z barw i faktur, które przenikają się wzajemnie, tworząc nowe formy materii. Powierzchnie, niegdyś gładkie i zimne, teraz noszą ślady transformacji – odciski, które nadają im nową tożsamość. To, co nieożywione, wchodzi w dialog z naturą , stając się śladem upływu czasu i nieustannej interakcji ze światem. Autorka, świadoma tych zmian, przetwarza wybrane fragmenty materii fotograficznej. Jej interwencje są plastyczną reinterpretacją, przekształceniem tego, co pierwotnie nie miało znaczenia, w nową jakość plastyczną. Przemiana materii cyfrowej w namacalną tkankę fotograficzną daje jej nowe życie, nowy sens, który wprowadza nas do innego wymiaru percepcji. To, co niegdyś było tylko zwykłym artefaktem, teraz staje się zmodyfikowanym obrazem współistnienia natury i kreacji. W tym symbiotycznym procesie, materia zyskuje głębię, a jej nowe formy stają się zapiskami z pamięci.
W tracie wernisażu będzie projekcja krótkiego filmu animowanego Aleksandry Chrapowickiej Materia ożywiona i statyczna przy utworze muzycznym Szymona Komorowskiego Field II C.
Atrium, Centrum Kultury i Sztuki
Ul. Reymonta 33, Skierniewice
Wernisaż 25.10 g.18
Wystawa 26.10-1.12.2024