Modelowanie (ns)

5914

adi. dr sztuki Tomasz Gałązka
e-ma­il: asp.pracownia_mebla(at)wp.pl
Nota biograficzna

Tomasz Gałązka (ur.1972) Absolwent Wydziału Architektury Wnętrz ASP w Warszawie (zak.1997). Projektant wystaw, wnętrz oraz mebli. Od 1997 pracownik dydaktyczny Wydziału Architektury Wnętrz.
1997 asystent w Pracowni Wybranych Zagadnień Projektowych
2000 asystent w Pracowni Projektowania Mebla
2003 asystent w Pracowni Modelowania
2006 prowadzący Pracownie Modelowania
2011 prowadzący Pracownie Projektowania Mebla I.
Obrona pracy doktorskiej 2010.
2007 prowadzący Pracownie Modelowania na studiach niestacjonarnych
2011 prowadzący Pracownie Projektowania Mebla na studiach niestacjonarnych.

Program Pracowni

Przekazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu modelowania (nadawania czemuś odpowiedniej formy plastycznej). Celem ćwiczeń i wykładów jest poznanie właściwości i zastosowanie poszczególnych materiałów, tworzyw stosowanych w meblarstwie, wystawiennictwie oraz architekturze wnętrz.

Poznawanie odpowiednich technik łączenia ze sobą wybranych i pasujących  do siebie plastycznie materiałów np.: drewno – metal. Wykazanie plastyczności materiałów oraz ukazanie ich indywidualnych cech.

RELIEF. Rok I semestr I

Wykonaj dwie kompozycje reliefowe których celem jest czytelne oraz interesujące plastyczne wyeksponowanie dwóch przeciwstawnych właściwości tego samego materiału.

Wymiar pracy 30/30 cm.

-szkice

-plansze zdjęciowa 50/50

Materiał do wyboru własnego przez studenta

(papier, kalka, drewno, metal, plexi itd.)

PRZENIKANIE BRYŁ i MATERIAŁÓW. Rok I semestr II

Stożek, prostopadłościan, walec, ostrosłup, czworościan, sześcian itp.

Wybierz trzy bryły.

Wykonaj model bryły z co najmniej dwóch różnych materiałów podkreślając ich cechy (patrz temat relief)- miękki, twardy, ostry, lekki.

Zestaw trzy bryły w przestrzeni zamkniętej w wymiarach 70/70/70 cm.- przy czym każda pojedyncza bryła, powinna się wpisywać w sześcian o boku 30cm.

Bryły powinny tworzyć interesującą kompozycję przestrzenną, trafnie eksponującą cechy materiałów, połączenia itp.

Dwie bryły z trzech powinny się przenikać, nie wszystkie bryły muszą być zamknięte oraz nie muszą posiadać wszystkich ścian, dopuszczalna jest budowa szkieletowa.

Całość kompozycji powinna być interesująca plastycznie.

Zaliczenie tematu:

– modele szkicowe (tektura, brystol itp.)

– model przestrzenny (materiałowy)

– Plansza szkicowa 50/50

-plansza fotograficzna 50/50 lub 100/50.

 

 

Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie © 2017

Korzystamy z technologii ciasteczek. Przeglądając naszą stronę zgadasz się na używanie ich. Polityka cookies.Rozumiem